Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Τελικά δημοτικό ή κρατικό; - Όλες οι αντιδράσεις και το ιστορικό

Βαβέλ με τις εκατέρωθεν δηλώσεις και αντιδράσεις - Τι συνέβη ακριβώς
Μία ανάρτηση το τοπικού site epiruspost έφερε το χαμό! Βγάζοντας στη δημοσιότητα το Σχέδιο Νόμου που συζητείτο στη Βουλή αποκάλυψε ότι: «Η πλήρης υποβάθμιση του αεροδρομίου Ιωαννίνων, επέρχεται μέσα από το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας το οποίο συζητείται στη Βουλή κι αναμένεται να ψηφιστεί στην ολομέλεια μέσα στις επόμενες ώρες. 
Η μονάδα που θα λειτουργεί στο εξής στα Γιάννινα, θα είναι «τμήμα» κι όχι Διεύθυνση, ενώ το αεροδρόμιο από Κρατικό Εσωτερικών Πτήσεων που χαρακτηρίζονταν μέχρι σήμερα, υποβιβάζεται σε δημοτικό!!!».
Η κινητοποίηση Βουλευτών όλων των κομμάτων, Περιφερειάρχη και Δημάρχου ήταν άμεση και οι ανακοινώσεις έπεφταν βροχή. Όλες βέβαια στην κατεύθυνση της μη υποβάθμισης ή και της αναβάθμισης.
Το κείμενο στη Βουλή ήταν σαφέστατο. Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων «Δημοτικό»!
Το όλο θέμα εξελίχθηκε σε πολιτική σύγκρουση πρώτης γραμμής.
Οι κυβερνητικοί και οι φιλοκυβερνητικοί έκαναν λόγο για ένα μικρούλι τυπογραφικό λαθάκι.
Οι αντιπολιτευόμενοι έκαναν λόγο για εσκεμμένη περιθωριοποίηση. Αντίστοιχα αντιμετώπισαν το θέμα και πλείστα τοπικά ΜΜΕ έντυπα ή ηλεκτρονικά.
Όπως...
αναφέρει στο ρεπορτάζ το epiruspost «Μισή διόρθωση από την Κυβέρνηση για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων!» αφού, όπως αναφέρει «Στη διοικητική δομή γίνεται λόγος για “Γραφείο Αεροπορικής Αρχής Ιωαννίνων” που σημαίνει ότι ίδια με αυτή των δημοτικών αεροδρομίων.
Στην ουσία δηλαδή θα έχουμε ένα αεροδρόμιο που θα αποκαλείται κρατικό, αλλά θα διοικείται ως δημοτικό!»
Και τελικά αναφέρει «Στο Νομοσχέδιο που έφερε φαρδιά πλατιά την υπογραφή του Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, σε τρία σημεία, δύο στο βασικό κείμενο και ένα στην αιτιολογική έκθεση, αναφέρονταν ως «Δημοτικός Αερολιμένας».
Μετά από τον θόρυβο που προκλήθηκε έσπευσαν άρον άρον να μιλήσουν για τυπογραφικό λάθος. Τυπογραφικό λάθος εις τριπλούν βέβαια...»

Και η Βαβέλ των δηλώσεων...

Ο Περιφερειάρχης κ. Καχριμάνης
Την έντονη διαμαρτυρία του  για την υποβάθμιση  του Κρατικού Αερολιμένα Ιωαννίνων, σε "δημοτικό" με το υπό ψήφιση Νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, εξέφρασε με κατεπείγουσα επιστολή, που απέστειλε χθες βράδυ   προς τον Πρωθυπουργό, τα πολιτικά κόμματα και τους βουλευτές της Ηπείρου, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης.
Μεταξύ άλλων τονίζει:  "Η υποβάθμισή του μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους  και πρέπει να αποτραπεί μια τέτοια  δυσμενής  κατηγοριοποίησή του, η οποία  θα έχει ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις για την αναβάθμιση του, την οποία επιδιώκουν  εδώ και δεκαετίες σύσσωμοι οι τοπικοί φορείς που δικαιολογημένα το θεωρούν σημείο ανάπτυξης της Ηπείρου,  καθώς εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή της Βορειοδυτικής Ελλάδος και αυτή ακόμη τη Νότια Αλβανία.
Το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, πρέπει να αντιμετωπίζεται ως εν δυνάμει διεθνές αεροδρόμιο και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ενταχθεί στην κατηγορία των «δημοτικών», που επιχειρείται με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο. Ζητάμε την παρέμβασή σας προκειμένου να αποτραπεί μια δυσμενής εξέλιξη για την Ήπειρο".

Ο Δήμαρχος κ. Θωμάς Μπέγκας
Κανένα ζήτημα περί «δημοτικού αεροδρομίου» δεν προκύπτει, σύμφωνα με τις εξηγήσεις που έδωσε η διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) στον δήμαρχο της πόλης Θωμά Μπέγκα. Ουσιαστικά, η εξήγηση που δόθηκε είναι ότι πρόκειται για ένα τυπογραφικό λάθος που δημιούργησε κινητικότητα σε όλους τους φορείς.
Ο δήμαρχος, αναμένει και την επίσημη απάντηση από την Υπηρεσία ώστε να λήξει και τυπικά το όποιο ζήτημα δημιουργήθηκε με το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων.
Πήραν «φωτιά» τα τηλέφωνα της ΥΠΑ
Πιο συγκεκριμένα, σε επικοινωνία που είχε την Πέμπτη το πρωί, ο δήμαρχος με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, έλαβε τη  διαβεβαίωση  πως πρόκειται για λάθος διατύπωση η αναγραφή «δημοτικό αεροδρόμιο Ιωαννίνων» που περιλαμβάνονταν στη σελίδα 156 του νομοσχεδίου «Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, Αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις».
Πράγματι, στο νομοσχέδιο που εισήχθη προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, έχει διορθωθεί η συγκεκριμένη έκφραση.
Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Μπέγκας είπε  ότι ένα δημοσίευμα τοπικής ιστοσελίδας προκάλεσε ανησυχία στη Δημοτική Αρχή, όμως – όπως υπογράμμισε – «ως υπεύθυνη Δημοτική Αρχή οφείλουμε να διερευνούμε και να διασταυρώνουμε πληροφορίες κι αυτό επιδιώξαμε να κάνουμε. Οφείλω όμως να πω πως και τα Μέσα Ενημέρωσης  πρέπει να είναι προσεκτικά στο πως δημοσιοποιούν μια είδηση, διασταυρώνοντας την».

Ο Βουλευτής της ΝΔ κ. Κώστας Τασούλας
«Ενσυνείδητη και Εσκεμμένη περιθωριοποίηση»
Ο βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ. κ.Κώστας Τασούλας, με αφορμή το ζήτημα που ανέκυψε με το αεροδρόμιο Ιωαννίνων,  έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Με βάση το Προεδρικό Διάταγμα 56/89 (ΦΕΚ 28 Α ) ο Αερολιμήν Ιωαννίνων συμπεριλαμβανόταν στην κατηγορία «Κρατικοί Αερολιμένες Εσωτερικών Συγκοινωνιών» μαζί με τους Αερολιμένες Χίου, Λαρίσης, Μυκόνου κ.λπ.
Με το νομοσχέδιο για την Αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που με τη διαδικασία του κατεπείγοντος έφερε στη Βουλή η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ο Αερολιμήν Ιωαννίνων υποπίπτει στην κατηγορία Δημοτικού Αερολιμένος μαζί με τους Αερολιμένες Κάσου, Λέρου, Καστελορίζου και Σητείας.
Η περαιτέρω υποβάθμιση του Αερολιμένος Ιωαννίνων από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που αρνείται πεισματικά να φροντίσει για την εγκατάσταση συστήματος τυφλής προσγείωσης επιχειρήθηκε και νομοθετικά!  Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του  στη Βουλή είχα την ευκαιρία να θέσω το θέμα στον αρμόδιο Υπουργό κ.Σπίρτζη ο οποίος και με διαβεβαίωσε ότι θα κατέθετε νομοτεχνική βελτίωση με την οποία ο Αερολιμήν Ιωαννίνων θα επαναχαρακτηριζόταν Κρατικός αντί για Δημοτικός.  Η νομοτεχνική βελτίωση κατετέθη και ένα σοβαρό λάθος που η Κυβέρνηση υποβάθμισε σε …τυπογραφικό διορθώθηκε.
Ωστόσο στο ίδιο νομοσχέδιο ενώ τελικά σώζεται ο τίτλος Κρατικό για τον Αερολιμένα μας η διοικητική του δομή περιορίζεται και υποβαθμίζεται σε επίπεδο πάλι Δημοτικών Αερολιμένων, χωρίς αυτό να διορθώνεται από την Κυβέρνηση.  Εξηγώ:  Με την νέα δομή της ΥΠΑ η διοίκηση των Αερολιμένων ασκείται από τη Διεύθυνση Αεροπορικών Αρχών Περιφερειακών Αεροδρομίων που αποκεντρώνεται σε Τμήματα και Γραφεία.  Τμήματα προβλέπονται σε όλα τα Κρατικά Αεροδρόμια, ενώ Γραφεία στα Δημοτικά (Κάσου, Λέρου, Καστελόριζου, Σητείας).  Για την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων διατηρεί τον τίτλο Κρατικό, αλλά έχει διοίκηση από οργανική μονάδα Γραφείου!  Με προϊστάμενο που δεν θα είναι καν τμηματάρχης! 
Με την μεταχείριση αυτή  η σημερινή Κυβέρνηση αποδεικνύει ότι η τεχνική υποβάθμιση του Αεροδρομίου Ιωαννίνων δεν είναι αμέλειά της αλλά ενσυνείδητη και εσκεμμένη περιθωριοποίηση»!

Οι Βουλευτές Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ
«Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη....»
Σε απάντηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Ιωαννίνων Χρήστου Μαντά, Γιάννη Στέφου, Μερόπης Τζούφη και Γιάννη Καραγιάννη για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, αναφέρεται:
«Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη....
Σε όσους τις τελευταίες μέρες μετέτρεψαν την εύλογη προσμονή για την αναβάθμιση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων σε βεβαιότητα ήττας, σε όσους προσπάθησαν την ανησυχία των συμπολιτών μας για το αεροδρόμιο να την κάνουν οργή για την κυβέρνηση ήρθε η ώρα να απαντήσουμε:
1. Το πρόβλημα του τυπογραφικού λάθους (Δημοτικό Αεροδρόμιο Ιωαννίνων αντί του ορθού Κρατικό Αεροδρόμιο Ιωαννίνων) εντοπίστηκε πολύ γρήγορα και αφορούσε όχι μόνο το αεροδρόμιο Ιωαννίνων αλλά και της Καρπάθου και της Λήμνου. Τα Δημοτικά Αεροδρόμια ήταν και παραμένουν τέσσερα, μετά και την νομοτεχνική διόρθωση που έγινε (άρθρα 23, 24).
2. Στην προηγούμενη διοικητική δομή υπήρχαν μόνο δύο τμήματα (αεροναυτιλίας και λειτουργίας). Με τον νέο νόμο (άρθρα 24, 48, 40, 58, 63) δημιουργούνται 4 τμήματα: αεροναυτηλίας, ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, τεχνικής συντήρησης και λειτουργίας αερολιμένων και ένα γραφείο της «Αεροπορικής Αρχής» για την εποπτεία του αεροδρομίου.
3. Αν αυτή η νέα διοικητική δομή θεωρείται υποβάθμιση, τότε κάποιοι έχουν χάσει το λογαριασμό. Τέλος το «Γραφείο Αεροπορικής Αρχής», το οποίο ιδρύεται με το παρόν νομοθέτημα, υπάρχει ως δομή σε πολλά κρατικά αεροδρόμια (π.χ. σε Νάξο, Καστοριά, Πάρο, Άραξο, Κάρπαθο, Καλαμάτα) και καθόλου δεν σημαίνει υποβάθμιση του αεροδρομίου Ιωαννίνων.
4. Κάποιοι που στήνουν γεγονότα εκεί που δεν υπάρχουν, κάποτε πρέπει να απολογούνται.
Και επειδή οι Ηπειρώτες συνηθίζουν να βάζουν το δάχτυλο "επί τον τύπον των ήλων", σύντομα θα έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν την αλήθεια για το αεροδρόμιο και το ενδιαφέρον και των τεσσάρων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που εκλέγονται στα Γιάννενα...»

Και τα …παράξενα
Κάποια ηλεκτρονικά ΜΜΕ μεταξύ άλλων έγραψαν πως ενημερώθηκαν ότι: «Η κατάταξη ενός αεροδρομίου ως «δημοτικού» δεν έχει σχέση με τις τεχνικές δυνατότητες, αλλά με την παραχώρηση του χώρου στον οποίο λειτουργεί. Για παράδειγμα, το αεροδρόμιο της Σητείας είναι «δημοτικό» όχι γιατί εξυπηρετεί… δημοτικά αεροπλάνα, αλλά γιατί ο οικείος δήμος έχει παραχωρήσει την έκταση στην οποία έχει φτιαχτεί»

Τελικά το ΦΕΚ του 1989 είναι σαφέστατο για το πως κατατάσσονται και εάν παίζει ή όχι ρόλο η τυχόν παραχώρηση από το Δήμο της έκτασης !