Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020

Ιωάννινα – Κακαβιά: Δυσάρεστη εξέλιξη – Οργισμένη αντίδραση Καχριμάνη

Αντί για συνέχεια της Ιόνιας, μελέτη από την αρχή με δίιχνο αντί για τετράιχνο δρόμο
Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Γιώργος Αμυράς, μετά την απάντηση σε ερώτησή του από το Υπουργείο Υποδομών προκύπτει ότι το έργο «Κατασκευή του Οδικού Άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά και Σύνδεσή του με την Ιόνια Οδό» βρίσκεται «σε κρίσιμο σταυροδρόμι», καθώς συντάχθηκε νέα πρόταση για νέα μελέτη, με δίιχνη διατομή σε όλο το μήκος. 
Άμεση υπήρξε και η αντίδραση της Περιφέρειας Ηπείρου στους σχεδιασμούς για την επέκταση της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά, όπως προέκυψαν μετά...
την απάντηση των αρμόδιων υπουργείων στην ερώτηση του Γιώργου Αμυρά. Πρόκειται για μία δυσάρεστη έκπληξη, σημειώνεται σε ανακοίνωση της Περιφέρειας, ενώ τονίζει ότι ο νέος σχεδιασμός δεν υπακούει στους κανόνες που διέπουν τα διευρωπαϊκά δίκτυα. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο σχεδιασμός αυτός έγινε ερήμην όλων των τοπικών φορέων οι οποίοι εκτιμάται ότι θα κλιμακώσουν τις αντιδράσεις.
Έτσι η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά που αποτελεί ουσιαστικά και την ολοκλήρωση του μεγάλου οδικού άξονα, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό οδηγείται από καθυστέρηση σε καθυστέρηση.
Η ανακοίνωση του Γιώργου Αμυρά
«Οι υπουργοί απαντούν σε Αμυρά και Πλιάκο για τον Οδικό Άξονα Ιωαννίνων-Κακαβιάς
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι βρίσκεται το έργο «Κατασκευή του Οδικού Άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά και Σύνδεσή του με την Ιόνια Οδό», καθώς συντάχθηκε νέα πρόταση για νέα μελέτη, με δίιχνη διατομή σε όλο το μήκος, με σκοπό να προκύψει μικρότερος προϋπολογισμός και ως εκ τούτου πιο ευχερής η χρηματοδότηση. Το Τεχνικό Δελτίο διαβιβάστηκε ήδη στην αρμόδια Διεύθυνση (Δ.Ο.Υ./6283/05-12-2019) προκειμένου να προωθηθεί η ένταξη χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Μετά τη σχετική Αναφορά του βουλευτή Ιωαννίνων Γιώργου Αμυρά και την επιστολή του  Δημάρχου Ζίτσας Ιωαννίνων Μιχαήλ Πλιάκου, τα υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών έδωσαν στοιχεία σχετικά με την τύχη του συγκεκριμένου έργου που πρόκειται να δώσει άλλη δυναμική όχι μόνο στο Βορειοδυτικό Τμήμα του Νομού Ιωαννίνων αλλά τα οφέλη του θα είναι πολλαπλασιαστικά για ολόκληρη την Ήπειρο.
 Τα υπουργεία επισημαίνουν ότι ο οδικός άξονας της Ιόνιας Οδού από το τέλος παραχώρησης έως την Κακαβιά εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας και από τις 31/12/2015 που αποπληρώθηκαν οι δύο σχετικές μελέτες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το έργο δεν περιλήφθηκε σε κανένα πρόγραμμα χρηματοδότησης.»
Η ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου
«Η δημοσιοποίηση της απάντησης των Υπουργείων Υποδομών και Ανάπτυξης στην αναφορά του βουλευτή Γ. Αμυρά για την αλλαγή του σχεδιασμού του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, μας εκπλήσσει δυσάρεστα. Για τα Διευρωπαϊκά δίκτυα υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες και αυτοί πρέπει να τηρούνται.
Η αλλαγή  διατομής από τετράιχνη, σε δίιχνη, ουσιαστικά υποβιβάζει τον οδικό άξονα σε εθνική οδό η οποία θεωρούμε ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί    στο σημερινό, αλλά και στο μελλοντικό κυκλοφοριακό φορτίο, μη διασφαλίζοντας τη βέλτιστη οδική ασφάλεια. Προτείνεται δε ερήμην της Περιφέρειας, η οποία επιτακτικά τόσο επί προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, όσο και επί νέας, έθετε το αίτημα ένταξης του έργου- με την αρχική του μελέτη-   σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, έχει  ενημερώσει για τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στις οδικές υποδομές της Ηπείρου τον Πρωθυπουργό, ενώ από τις 23 Ιουλίου 2019 αναμένει   απάντηση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κων. Καραμανλή στο γραπτό αίτημά του για συνάντηση,  προκειμένου να συζητηθεί λίστα εκκρεμών ζητημάτων που αφορούν το Υπουργείο του.
Σε αυτή περιλαμβάνεται τόσο η επέκταση της Ιόνιας Οδού προς Κακαβιά, όσο και η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη γέφυρα Καλογήρου, για την οποία- μετά από συνεχείς οχλήσεις με δεδομένη τη δέσμευση πόρων από το Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2020»-   προεκλογικά παραχωρήθηκε στην Περιφέρεια το δικαίωμα υλοποίησης του έργου.  Μετεκλογικά όμως οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών ενημέρωσαν πως χρειάζεται νέα γεωτεχνική μελέτη που οδηγεί σε περαιτέρω καθυστέρηση την κατασκευή του και ενδεχομένως σε απώλεια κοινοτικών πόρων.
Δυστυχώς παρά την αλλαγή Πολιτικής Ηγεσίας στο Υπουργείο Υποδομών, δεν φαίνεται να έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι υπηρεσίες του. Οφείλουν σε θέματα που αφορούν την ανάπτυξη της Ηπείρου και για τα οποία η Περιφέρεια έχει συνυπευθυνότητα να υπάρχει συνεργασία και να μην δρουν με αυτό τον απαράδεκτο τρόπο.»
Η απάντηση του Υπουργείου (κλικ για zoom)