Παρασκευή, 9 Ιουνίου 2017

Συμμαχία για να μειωθούν τα διόδια στην Εγνατία

Κοινή είναι η στάση και η αντιμετώπιση της προοπτικής λειτουργίας των σταθμών διοδίων, τόσο των μετωπικών όσο και των πλευρικών στην Εγνατία Οδό από τους Περιφερειάρχες της Βορείου Ελλάδος.
Η αντίδραση είναι ομόθυμη όχι μόνο από τις Περιφέρειες, αλλά και από το σύνολο των Δήμων και των τοπικών κοινωνιών από τις οποίες διέρχεται ο οδικός άξονας, καθώς το κείμενο που φέρει τις υπογραφές των υπουργών κ.κ. Τσακαλώτου και Σπίρτζη, μπορεί να μην περιγράφει καμία τιμή για το τέλος διοδίων, αυξάνει όμως δραματικά...
τον συνολικό αριθμό των σταθμών και βάζει προσωρινό «τέλος» στην εφαρμογή αναλογικών διοδίων.

Η διευκρίνιση που δόθηκε από τον υπουργό κ. Σπίρτζη είναι πως τα αναλογικά διόδια θα εφαρμοστούν στο τέλος του 2018, μέχρι τότε όμως θα λειτουργήσουν οι μετωπικοί και οι πλευρικοί σταθμοί, 38 συνολικά από Ηγουμενίτσα μέχρι Αλεξανδρούπολη, με τα σημερινά κριτήρια.
Αυτό έχει προκαλέσει τεράστιες αντιδράσεις, αφού οι πρώτες διαρροές για τους νέους σταθμούς διοδίων αναφέρουν πως το τέλος θα είναι στα 2,40, στους περισσότερους σταθμούς, μεταξύ αυτών και στον υπό κατασκευή σταθμό στο ύψος του Δροσοχωρίου.
Οι Περιφερειάρχες Ηπείρου, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης χαρακτηρίζουν αντιαναπτυξιακή τη λειτουργία 38 σταθμών διοδίων, επισημαίνοντας πως οι επιπτώσεις στην τοπική, περιφερειακή και εθνική οικονομία θα είναι δραματικές.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας αλλαγής της ΚΥΑ συγκαλείται σύσκεψη των τεσσάρων περιφερειαρχών τη Δευτέρα 12 Ιουνίου στις 14.00 στη Θεσσαλονίκη.
Ο Αλ. Καχριμάνης σε χθεσινές του δηλώσεις χαρακτήρισε «αυθαίρετη και εξωπραγματική» την τιμή των 2,40 ευρώ που λέγεται ότι θα ισχύσει στα διόδια του Δροσοχωρίου, όπως και ότι θα εξακολουθεί να ισχύει στα διόδια της Τύριας.
Η Περιφέρεια Ηπείρου έχει καταθέσει την πρόταση να ισχύσει χαμηλή χρέωση στους τρεις σταθμούς διοδίων (Τύρια, Δροσοχώρι, Μαλακάσι) μέχρι να εφαρμοστούν τα αναλογικά διόδια, με το ύψος της να μην ξεπερνά το 1 ευρώ.
«Κάναμε την πρόταση για διόδια στο 1 ευρώ το πολύ, μέχρι να εφαρμόσουν τα αναλογικά διόδια. Και δεν το ορίσαμε αυτό τυχαία, αλλά μετρήσαμε τι βγαίνει με τα χιλιόμετρα και την αναλογικότητα", τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι "παρακολουθούμε από πολύ κοντά και την εισήγηση, που νομίζω πως είναι ομόφωνη του Δ.Σ. της "Εγνατία Οδός Α.Ε. προς τα αρμόδια υπουργεία για το ύψος των διοδίων», σημείωσε αρχικά για να προσθέσει πως η χαμηλή χρέωση προτείνεται να ισχύσει μέχρι το τέλος του 2018, οπότε και αναμένεται να λειτουργήσουν τα αναλογικά διόδια.


Μικρές χρεώσεις προτείνει η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.
Στην πρόταση της Περιφέρειας Ηπείρου και των άλλων Περιφερειών για χαμηλή χρέωση μέχρι τα αναλογικά διόδια φαίνεται πως συμφωνεί και το Δ.Σ. της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. που σύμφωνα με πληροφορίες στην συνεδρίασή του στις 24 Μαΐου, ομόφωνα πρότεινε να υπάρχει στο εξής για τα ελαφρά οχήματα με ύψος έως 2,70, χαμηλή χρέωση. Συγκεκριμένα, για τους σταθμούς διοδίων στα Ιωάννινα πρότεινε τον καθορισμό τιμής 1 ευρώ στο Δροσοχώρι και τη μείωση του τέλους στην Τύρια από 2,40 που ισχύει σήμερα σε 1,80.
Σε δήλωσή του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απ. Τζιτζικώστας τονίζει πως η ΚΥΑ αποτελεί αναπτυξιακή ταφόπλακα όχι μόνο για τη Βόρεια Ελλάδα αλλά συνολικά για τη χώρα.
«Η Εγνατία Οδός με τους κάθετους άξονές της αποτελούν τη βασική δίοδο για τις εξαγωγές μας, οι οποίες θα επιβαρυνθούν σημαντικά. Επίσης, επιβαρύνονται οικονομικά όλες οι εγχώριες δραστηριότητες μεταφορών και μετακινήσεων και συνεπώς τα οικονομικά των νοικοκυριών, που ήδη βιώνουν τις ανυπέρβλητες συνέπειες της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης. Αρνητικές θα είναι οι επιπτώσεις και στον τουρισμό, με δεδομένο ότι στην Κεντρική Μακεδονία ο οδικός τουρισμός (που εξυπηρετείται κυρίως μέσω της Εγνατίας Οδού) είναι βασική πηγή εισοδήματος, αφού η Περιφέρειά μας είναι σταθερά ο πρώτος προορισμός πανελλαδικά για τους επισκέπτες από τις βαλκανικές χώρες.

Η απόφαση της Κυβέρνησης κινείται σε λανθασμένη κατεύθυνση και την καλώ να την επανεξετάσει. Υποθηκεύει την ανάπτυξη και το μέλλον όλης της Βόρειας Ελλάδας, ολόκληρης της χώρας».