Συμπληρωματικές προτάσεις για την αντιμετώπιση σοβαρών
ζητημάτων που εξακολουθούν να υπάρχουν σε περιοχές της Ηπείρου με την ανάρτηση
των δασικών χαρτών, υπέβαλε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ο
Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης,
μετά και τη συνάντηση - συζήτηση που έγινε στην Ένωση Περιφερειών Ελλάδος την
περασμένη Τρίτη, με τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Σωκράτη Φάμελο.
"Εμείς δεχόμαστε
ως τεκμήριο για χαρακτηρισμό των δασικών εκτάσεων τις αεροφωτογραφίες του 1945,
του 1960 και του 1997. Για μας η ημερομηνία του 2007, που λαμβάνεται υπόψη για
τους δασικούς χάρτες, αφορά αποτύπωση μέσω του Google και δεν έχει πραγματική
ισχύ", είπε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης.
"Υπάρχει-
συνέχισε- τεράστιο πρόβλημα ειδικά με εκτάσεις, όπως είναι...
τα αμπέλια της
Ζίτσας, με άλλες που είναι κληροτεμάχια όπως π.χ. στους Κουκλιούς, που τμήμα
τους έχει χαρακτηριστεί ως δάσος, με άλλες εκτάσεις που έχουν γίνει σχετικές
διαδικασίες αποτερματισμού όπως στην περιοχή της Βελλάς από το έτος 1985, με
εκτάσεις που έχουν κερδηθεί στα δικαστήρια και ανήκουν στο Δήμο Μετσόβου και σε
περιοχές του Ζαγορίου, ως επίσης και πολλές εκτάσεις που έχουν αγοραστεί σε
άλλες περιοχές της Θεσσαλίας ως βοσκότοποι από μετακινούμενους κτηνοτρόφους
κυρίως από την περιοχή Μετσόβου, κι αυτές ονομάζονται δάση ή δασικές εκτάσεις".
Προβλήματα με τις εκτάσεις ΟΣΔΕ
Πρόσθετα προβλήματα εντοπίζονται και στη διαδικασία των
ενστάσεων, αλλά και στην υποβολή των αιτήσεων ΟΣΔΕ στον ΟΠΕΚΕΠΕ, με τον
Περιφερειάρχη να εξηγεί σχετικά: "Για τα βοσκοτόπια, όπως είπε ο Αν.
Υπουργός, λόγω μη ύπαρξης διαχειριστικών χαρτών δίδεται τεχνική λύση, άρα δεν
μπορεί να βρει εύκολα κάποιος που είναι η έκταση που του έχει οριοθετηθεί. Για
τις γεωργικές όμως και μόνο καλλιέργειες όλοι ενόψει υποβολής αιτήσεων ΟΣΔΕ
πρέπει να ενημερωθούν για το πως έχουν χαρακτηριστεί οι εκτάσεις τους στην
ανάρτηση. Καταλαβαίνετε ότι είναι ένα πολύ δύσκολο θέμα και δεν γνωρίζω πως θα
δοθούν διάφορες λύσεις".
"Πρότεινα - συνέχισε ο κ. Καχριμάνης- στα
χαρακτηριζόμενα ΑΔ με Δ ως δάσος, να δοθεί το δικαίωμα στους ιδιώτες που
αποδεικνύουν την ιδιοκτησία τους, να καλλιεργήσουν δενδρώδεις καλλιέργειες,
όπως αμπέλια, καστανώνες, μηλιές, μύρτιλα κλπ, ώστε να τηρείται το ισοζύγιο,
κάτι που ο κ. Φάμελος υποσχέθηκε να το εξετάσει".
Τέλος ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι ο Αναπληρωτής Υπουργός
εξήγησε ότι ναι μεν τα προβλήματα που επισημαίνονται είναι σοβαρά, ωστόσο
επεσήμανε ότι υπάρχει μνημονιακή δέσμευση να έχουν ολοκληρωθεί οι δασικοί
χάρτες μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2017, επικαλέστηκε δε και τους περιορισμούς που
τίθενται από το Ελληνικό Σύνταγμα.
Αμφισβήτηση των δασικών χαρτών
"Πιστεύω - κατέληξε ο κ. Αλεξ. Καχριμάνης- ότι θα
υπάρξουν προσφυγές στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με αφετηρία το 2007, έτος το οποίο
λήφθηκε υπόψη για την εκπόνηση των δασικών χαρτών που δεν στηρίζονται σε καμιά
αεροφωτογραφία παρά στο Google. Είμαστε στη διάθεση των πολιτών για να τους
ενημερώσουμε πως θα κάνουν τις ενστάσεις, γιατί ο κόσμος βρίσκεται σε πολύ
δυσμενή θέση, χωρίς να έχει βοήθεια από πουθενά και μέσα στα γενικά έξοδα που
έχει και τη δύσκολη οικονομική και κοινωνική κατάσταση καλείται να δώσει λύση
σε κάτι που το βρήκε από τους γονείς του".
Σύσκεψη για τους ΤΟΕΒ
Ο Περιφερειάρχης σε δηλώσεις του αναφέρθηκε στη σημερινή
σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τις υπηρεσίες Αγροτικής Ανάπτυξης της
Περιφέρειας Ηπείρου για τα ζητήματα λειτουργίας των ΤΟΕΒ. Μεταξύ άλλων,
ανέφερε, ότι πλέον οι ΤΟΕΒ υπόκεινται σε έλεγχο από την Περιφέρεια και
επεσήμανε την αναγκαιότητα να περιοριστεί η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας που
επιβαρύνει υπέρμετρα και τους Οργανισμούς και τα μέλη τους. Άμεση
προτεραιότητα, τόνισε είναι να μειωθεί η άεργη ισχύς, κάτι που ήδη έχει γίνει
σε πολλά αντλιοστάσια της Ηπείρου.
Ένα άλλο σημείο στο οποίο στάθηκε ο Περιφερειάρχης, είναι το
γεγονός ότι δεν είναι έτοιμες ακόμη οι υδρολογικές λεκάνες και ως εκ τούτου δεν
μπορούν να προχωρήσουν νέα αρδευτικά. "Είναι απαιτούμενο από ευρωπαϊκής
πλευράς να έχουν τελειώσει οι υδρολογικές λεκάνες από το Υπουργείο
Περιβάλλοντος. Και δεν ξέρουμε πότε θα τελειώσουν. Εμείς προτείναμε να δώσουν
το δικαίωμα των φωτοβολταϊκών είτε έχουν γραμμές μεταφοράς είτε όχι, για να
έχουν τουλάχιστον το καλοκαίρι δωρεάν ηλεκτρική ισχύ από τον ήλιο. Αυτά είναι
από τα πλεονεκτήματα που έχει ο τόπος μας. Αυτό το συζητήσαμε και το έχουμε
προτείνει γραπτώς στο γραφείο του Πρωθυπουργού και τα Υπουργεία Αγροτικής
Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Υποδομών αλλά και στη ΡΑΕ. Κάτι πρέπει να γίνει δεν
μπορεί να μείνουν άλλο έτσι τα πράγματα».
Για το Αεροδρόμιο
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το πρόβλημα που έχει
παρουσιαστεί με τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών με καύσιμα στο αεροδρόμιο
Ιωαννίνων, ο Περιφερειάρχης τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η απαξίωσή του είναι
διαχρονική από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. "Σε κάποια στιγμή- είπε-
που η εταιρεία Apollo απευθύνθηκε στον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Στρ.
Ιωάννου, όπως και στο Δήμο Ιωαννιτών, την Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων και σε
άλλους, ότι θέλει να κάνει δρομολόγια από Σκανδιναβία και ότι θα νοικιάσει
αεροπλάνα από τη Δανία, απευθυνθήκαμε τοπικά και μας είπαν ότι δεν υπάρχει
πρόβλημα και μάλιστα μας έχει δοθεί έγγραφο ότι μπορούν να δέχονται αεροπλάνα
οποτεδήποτε.
Στη συνέχεια η εταιρεία Apollo έκλεισε συμφωνίες για να μεταφέρει
επιβάτες στα Γιάννενα. Μάλιστα, σε μια τελευταία συνάντηση μαζί μου, μας είπαν
ότι τώρα θα φέρουν τουρίστες για Πάργα- Σύβοτα μέχρι Άγιους Σαράντα, και
προσεχώς θα φέρουν κόσμο για τα ορεινά. Μάλιστα, για εκεί ετοιμάζουμε μια
ειδική δουλειά με τους περιπατητικούς δρόμους και τα μονοπάτια".
Εξηγώντας την εμπλοκή που υπάρχει σήμερα, είπε ότι ξαφνικά η
Πολιτική Αεροπορία έλυσε τη σύμβαση με την εταιρία που εφοδίαζε με καύσιμα τα
αεροσκάφη στο Αεροδρόμιο Ιωαννίνων.
"Άρχισε - συνέχισε- μια συζήτηση και πολλές συσκέψεις
και με βουλευτές, αλλά και το Δήμο Ιωαννιτών, την Ένωση Ξενοδόχων και εμάς με
το κέντρο ώστε να λυθεί το θέμα. Ο διοικητής της Πολιτικής Αεροπορίας μας είπε
ότι δεν θέλει νέα εγγυητική (ύψους 730.000 ευρώ), αρκεί να βρεθεί κάποιος που
θα έχει μεταφερόμενη μονάδα, να δίνει τα καύσιμα 8,5 τόνους που θέλουν αυτή τη
στιγμή την εβδομάδα και 180 τόνους για όλη την σεζόν. Βλέπω όμως μια τεράστια
σπουδή να κλείσει η σύμβαση της εταιρείας που είχε την υποχρέωση να δίνει
καύσιμα και μας προτρέπουν αυτό να γίνεται είτε στο Άκτιο, είτε στα Σκόπια,
είτε στα Τίρανα κλπ. Αυτό δείχνει απαξίωση. Πρέπει εδώ και τώρα να βρεθεί λύση
τι θα γίνει με το αεροδρόμιο. Δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι η κατάσταση. Πρέπει
εδώ και τώρα να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες και να δοθεί μόνιμη λύση για το
αεροδρόμιο Ιωαννίνων, που όταν θα τελειώσει η Ιόνια οδός και η Πατρών- Αθηνών,
δεν θα έχει πελάτες και σε λίγο καιρό θα καταργηθεί η πτήση των Αθηνών, όπως το
ίδιο συνέβη με τη γραμμή Ιωάννινα- Θεσσαλονίκη. Εγώ συνεχίζω με το Δήμαρχο
Ιωαννίνων και την Ένωση Ξενοδόχων να έχουμε επαφή σε όλα τα μέτωπα, αλλά
βλέπουμε «τι’ χες Γιάννη, τι’ χα πάντα»».