Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2018

Τι απάντησε στον Αυγενάκη και πως τον “έβαλε στη θέση του” ο Όμηρος Τσάπαλος

Δείτε όλη την επιστολή - απάντηση
Ο Όμηρος Τσάπαλος είναι ένας από τους “10” του Ριζόπουλου που ζήτσε σε ακρόαση ο Γραμματέας της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης. Είναι Συντονιστής Επιμόρφωσης του «Ινστιτούτου Κωνσταντίνος Καραμανλής», Σύμβουλος Στρατηγικής και Επικοινωνίας στο επάγγελμα και απαντά σημείο προς σημείο στην επιστολή του γραμματέα της ΠΕ της ΝΔ για την κλήση σε ακρόαση των “10”  της Γραμματείας Οργανωτικού της παράταξης του Σπύρου Ριζόπουλου.
Ο Όμηρος Τσάπαλος είναι μέλος της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και...
πριν δυο χρόνια, ήταν ένα από τα 2-3 ονόματα που”έπαιζαν” για πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ – (κλικ εδώ).

Με μακροσκελή επιστολή του βάζει τα πράγματα στη θέση τους, αναφέροντας μεταξύ άλλων «Μέχρι στιγμής καμία επίσημη ανακοίνωση δεν έχει βγει από την Νέα Δημοκρατία που να επισημοποιεί την στήριξη κάποιου υποψηφίου στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές όχι μόνο στην Ήπειρο αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Για ποια ήδη γνωστή σε εμένα απόφαση του κόμματος αναφέρεστε επομένως; Αντιθέτως, εξ όσων γνωρίζω, λειτουργεί ειδική επιτροπή προετοιμασίας των εκλογών Τ.Α. υπο την προεδρία του κ. Κακλαμάνη προκειμένου το κόμμα να καταλήξει στο μέλλον στο ποιον θα στηρίξει και ποιον όχι.
Πως λοιπόν με καλείτε σε  ακρόαση για παρέκκλιση μιας απόφασης του κόμματος που ΔΕΝ έχει  ακόμη  παρθεί, για ένα θέμα που ο Πρόεδρος  του κόμματος ΔΕΝ έχει λάβει ακόμη τις τελικές του αποφάσεις και που οι διαχρονικές απόψεις του εκφράζουν την θέληση για ισχυρές ακομμάτιστες και υπερκομματικές υποψηφιότητες στην τοπική αυτοδιοίκηση;» (Σ.Σ. οι υπογραμμίσεις δικές του)

Αναλυτικά όλη η επιστολή του Ομ. Τσάπαλου προς Αυγενάκη

Από: Όμηρο Τσάπαλο,
Σύμβουλο Στρατηγικής και Επικοινωνίας, Συντονιστή Επιμόρφωσης
Ινστιτούτου Κωνσταντίνος Καραμανλής,
Αθήνα, 2/9/2018

 ΘΕΜΑ: Απάντηση στο με Α.Π. 2464/31-8-2018 e-mail σας με τίτλο «κλήση σε ακρόαση»

Αξιότιμε Γραμματέα,
Με έκπληξη έλαβα στο mail μου την Παρασκευή 31/08/2018 ηλεκτρονικό μήνυμα συνεργάτιδος σας με το οποίο καλούμουν εσπευσμένα σε ακρόαση σχετικά «με τις αυτοδιοικητικές εκλογές και τις ήδη γνωστές σε εσάς αποφάσεις του Κόμματος».
Ο λόγος για τον οποίο δεν δύναμαι να παρευρεθώ στην εν λόγω διαδικασία είναι γιατί προγραμματισμένες από καιρό επαγγελματικές υποχρεώσεις μου δεν μου επιτρέπουν να βρίσκομαι στην Αθήνα σήμερα. Η εσπευσμένη δε κλήση μου την Παρασκευή το απόγευμα για να παραστώ στα γραφεία του κόμματος την Δευτέρα το μεσημέρι δεν μου άφησε και πολλά περιθώρια τροποποίησης του προγράμματος μου.
Θεωρώ ωστόσο πολύ πιο παραγωγικό και ουσιαστικό να σας παραθέσω με την παρούσα επιστολή μου όλα όσα θα σας έλεγα από κοντά και τα οποία συμπυκνώνουν την έκπληξη αλλά και την δυσαρέσκεια μου για την απόφαση σας να κληθώ σε ακρόαση ενώ θα έπρεπε να συμβεί το αντίθετο: Να κληθώ δηλαδή να ακούσω από εσάς  τις τελικές και επίσημες αποφάσεις σας για τις αυτοδιοικητικές εκλογές στην Ήπειρο και όχι να απολογούμαι εγώ για παρέκκλιση της κομματικής γραμμής.
Και εξηγούμαι:

1.           Η συμμετοχή μου στην Γραμματεία Οργανωτικού προεκλογικού αγώνα του κ. Σπύρου Ριζόπουλου ΔΕΝ σημαίνει συμμετοχή μου ως υποψηφίου στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές στην Ήπειρο. Με τον κ. Ριζόπουλο μας συνδέει επαγγελματική συνεργασία πολλών ετών και ως επαγγελματίας Σύμβουλος Στρατηγικής και Επικοινωνίας συμμετέχω στην εν λόγω Γραμματεία. Το κόμμα, ο Πρόεδρος και εσείς προσωπικά γνωρίζετε τόσο το επάγγελμα μου όσο και τις υπηρεσίες που έχω παράσχει στη Νέα Δημοκρατία αμισθί και με γνώμονα την επικράτηση της σε πλήθος εθνικών και αυτοδιοικητικών αναμετρήσεων. Δεν είχα ούτε έχω προσωπικές πολιτικές βλέψεις στην Ήπειρο, δεν κατάγομαι ούτε διαμένω στην Ήπειρο και ως εκ τούτου η εμπλοκή μου στην εν λόγω Επιτροπή γίνεται με όρους επαγγελματικούς και όχι προσωπικούς ή πολιτικούς. Όπως γνωρίζετε άλλωστε, η διεθνής πρακτική διεξαγωγής εκλογών λέει πως όταν ένας επαγγελματίας της πολιτικής επικοινωνίας συμμετέχει σε μια οργανωτική επιτροπή ενός μελλοντικού πολιτικού συνδυασμού ή υποψηφιότητας σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως θα είναι και υποψήφιος. Στην Ελλάδα (αλλά και στην Νέα Δημοκρατία ειδικότερα) πολλές φορές αυτό το διαστρεβλώνουμε, όμως επιστρέψτε μου να λειτουργώ με βάση τους κανόνες του επαγγέλματος μου και όχι εντυπώσεις ή μικροπολιτικές οπτικές οι οποίες ευτυχώς είναι μειοψηφούσες, ωστόσο πολλές φορές επικρατούν της κοινής λογικής. Δηλώνω λοιπόν κατηγορηματικά πως ως επαγγελματίας Σύμβουλος Στρατηγικής και Επικοινωνίας μπορώ να συνεργάζομαι με οποιαδήποτε Επιτροπή οποιουδήποτε Συνδυασμού τοπικής αυτοδιοίκησης χωρίς καμία σύγκρουση με το καταστατικό του κόμματος μου. Είναι καθαρά πολιτική επιλογή μου μέχρι σήμερα να αποφεύγω την επαγγελματική μου συνεργασία με άλλους κομματικούς φορείς. Όπως ένας Γιατρός-μέλος της ΝΔ μπορεί και πρέπει να εξετάζει τον οποιονδήποτε ασθενή ασχέτως κομματικής του ταυτότητας ή ένας Δικηγόρος-μέλος της ΝΔ μπορεί και πρέπει να αναλαμβάνει και υποθέσεις ατόμων που δεν ταυτίζονται κατανάγκην κομματικά με τον ίδιον, έτσι και εγώ έχω το δικαίωμα να επιλέγω με ποιον θα συνεργαστώ επαγγελματικά.

2.          Αναφέρεστε στην κλήση σας περι «ήδη γνωστών σε εσάς αποφάσεων του Κόμματος». Οφείλω να δηλώσω κατηγορηματικά πως η μόνη γνωστή σε εμένα απόφαση του κόμματος είναι αυτή που συμπυκνώνεται σε πλήθος δηλώσεων του Προέδρου μας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και οι οποίες είναι ενδεικτικές της νέας αντίληψης που προσπαθεί να προβάλει σχετικά με την τοπική αυτοδιοίκηση και την επιλογή των τοπικών αρχόντων. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης διαχρονικά τάσσεται ενάντια σε κομματικά καπελώματα και επίσημα κομματικά χρίσματα στην τοπική αυτοδιοίκηση. Συνεχώς αναφέρεται σε συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών στην επιλογή των καλύτερων για να τους εκπροσωπούν προκαλώντας έτσι την ρήξη με την παλαιοκομματική λογική των εκλεκτών και των ουρανοκατέβατων. Επιτρέψτε μου δε να γνωρίζω τις προσωπικές πολιτικές του απόψεις από πρώτο χέρι μιας και υπήρξα συνεργάτης του την περίοδο των εσωκομματικών εκλογών στη Νέα Δημοκρατία και στη πρώτη γραμμή του επίσημου πολιτικού του λόγου στα τηλεοπτικά μέσα ως εκπρόσωπος του. Παράλληλα δε σε πρόσφατη συνέντευξη του στα ΝΕΑ αναφέρει πως «οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να αποφασίζουν οι ίδιες για την τύχη τους και όχι να επιβάλλουν τα κόμματα τους εκλεκτούς τους. Στόχος η ευρύτερη δυνατή συναίνεση». Χρειάζεται να εξηγήσω κάτι παραπάνω;

3.           Μέχρι στιγμής καμία επίσημη ανακοίνωση δεν έχει βγει από την Νέα Δημοκρατία που να επισημοποιεί την στήριξη κάποιου υποψηφίου στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές όχι μόνο στην Ήπειρο αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Για ποια ήδη γνωστή σε εμένα απόφαση του κόμματος αναφέρεστε επομένως; Αντιθέτως, εξ όσων γνωρίζω, λειτουργεί ειδική επιτροπή προετοιμασίας των εκλογών Τ.Α. υπο την προεδρία του κ. Κακλαμάνη προκειμένου το κόμμα να καταλήξει στο μέλλον στο ποιον θα στηρίξει και ποιον όχι. Πως λοιπόν με καλείτε σε  ακρόαση για παρέκκλιση μιας απόφασης του κόμματος που ΔΕΝ έχει  ακόμη  παρθεί, για ένα θέμα που ο Πρόεδρος  του  κόμματος ΔΕΝ έχει λάβει ακόμη τις τελικές του αποφάσεις  και που οι διαχρονικές απόψεις του εκφράζουν την θέληση για ισχυρές ακομμάτιστες και υπερκομματικές  υποψηφιότητες στην τοπική αυτοδιοίκηση;

4.             Με απόφαση σας το έγγραφο της κλήσης μου σε ακρόαση κοινοποιείται και στον νυν Περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη. Η κίνηση αυτή στερείται λογικής εξήγησης μιας και ο κ. Καχριμάνης δεν αποτελεί μέρος της κομματικής  ιεραρχίας και ως εκ τούτου ο Γραμματέας δεν έχει καμία  υποχρέωση  να  τον  ενημερώσει  από  πρώτο  χέρι  για  μια  αμιγώς εσωτερική κομματική διαδικασία. Η κοινοποίηση αυτή το μόνο που κατάφερε είναι να διαρρεύσει την κλήση σε όλα τα τοπικά μέσα σε χρόνο-ρεκόρ, να δημιουργήσει εσωκομματική αναταραχή και να με αναγκάζει να απολογούμαι δημόσια για κάτι που όπως προείπα δεν υφίσταται. Στα πλαίσια της καλής και έντιμης συνεργασίας μας θεωρώ πως η εν λόγω κίνηση θα μπορούσε να αποφευχθεί.

Με βάση λοιπόν όλα τα ανωτέρω θεωρώ πως απάντησα επαρκώς στην κλήση σας για ακρόαση και ξεκαθάρισα την θέση μου εν σχέσει με τα πολιτικά δρώμενα της Ηπείρου. Θεωρώ δε  πολύ πιο παραγωγικό να ασχοληθούμε με το πώς θα αποδομήσουμε το κυβερνητικό αφήγημα και την υποκλοπή των προτάσεων της ΝΔ στο κομμάτι της οικονομίας από τον ΣΥΡΙΖΑ από το να αναζητούμε φταίχτες και κατηγορούμενους για ζητήματα που υφίστανται μόνο στο μυαλό εκείνων που αγωνιούν για την θέση τους και όχι για τα πραγματικά προβλήματα του τόπου.

ΥΓ. Βρίσκομαι στη διάθεση του Προέδρου για οτιδήποτε περαιτέρω και θα παρακαλούσα η επιστολή μου να μην δημοσιοποιηθεί, όπως συνέβη με την κλήση σε ακρόαση. Πρώτιστο μέλημα μας θα πρέπει να είναι η διαφύλαξη της ενότητας της παράταξης.

Με εκτίμηση,
Όμηρος Τσάπαλος
Σύμβουλος Στρατηγικής και Επικοινωνίας,
Συντονιστής Επιμόρφωσης Ινστιτούτου Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής