Γράφει ο Φίλιππος Ευαγγέλου*
Την Πέμπτη 27 Απριλίου ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο
Παιδείας οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών από περιοχή (Νομό) σε περιοχή (Νομό).
Δυστυχώς, ικανοποιήθηκε μόνο το 10,90% των αιτήσεων σε όλη την Ελλάδα. Πιο αναλυτικά, στη Γενική
Αγωγή από τις 4.844 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν μόνο οι 528.
Το 10,9% των φετινών μεταθέσεων είναι το δεύτερο χαμηλότερο
ποσοστό ικανοποίησης αιτήσεων των τελευταίων
50 ετών μετά το περσινό 8,78%.
Αναφορικά με την Περιφέρεια
Ηπείρου ελάχιστοι εκπαιδευτικοί...
πήραν μετάθεση. Πιο συγκεκριμένα, για τη Γενική Αγωγή στο Ν. Ιωαννίνων πήραν μετάθεση μόνο 4
δάσκαλοι, 1 νηπιαγωγός και 1 εκπαιδευτικός ειδικότητας Πληροφορικής, στο Ν. Πρέβεζας 3 δάσκαλοι, στο Ν. Θεσπρωτίας 4 δάσκαλοι και 1
εκπαιδευτικός ειδικότητας Πληροφορικής και στο Ν. Άρτας 8 δάσκαλοι.
Στην Ειδική Αγωγή μόνο
1 δάσκαλος πήρε μετάθεση σε όλη την Περιφέρεια Ηπείρου, στο Ν. Πρέβεζας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ υπήρχαν 3.048 οργανικά κενά δασκάλων σύμφωνα με τους Δ/ντές Π/θμιας
Εκπαίδευσης και τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΠΕ), η ηγεσία του Υπουργείου
Παιδείας δεν έλαβε υπόψη τις εισηγήσεις τους με αποτέλεσμα να «εξαφανίσει» χιλιάδες κενά και να
ικανοποιηθούν ελάχιστες μεταθέσεις απαξιώνοντας το ολοήμερο δημοτικό σχολείο
και νηπιαγωγείο.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζει να εφαρμόζει την αντι-παιδαγωγική και αντι-εκπαιδευτική
Υπουργική απόφαση του πρώην Υπουργού Παιδείας, κ. Φίλη που κατήργησε 1.337
δημοτικά Ολοήμερα σχολεία ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) και
έκανε προαιρετικό το ολοήμερο νηπιαγωγείο, επιβάλλοντας ένα «νέου τύπου»
ολοήμερο σχολείο με μοναδικό σκοπό να εξοικονομήσει
χιλιάδες εκπαιδευτικούς υποβαθμίζοντας την ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης.
Πρόκειται για απίστευτες
και εξωφρενικές καταστάσεις που ζει η εκπαιδευτική κοινότητα.
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι η συγκυβέρνηση με αυτές τις
αποφάσεις της δημιουργεί αναστάτωση
στην εκπαιδευτική κοινότητα και στη κοινωνία γενικότερα, αφού τιμωρεί χιλιάδες
εκπαιδευτικούς κρατώντας τους μακριά από τις οικογένειες τους δημιουργώντας οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα.
Κλείνοντας, ενώ η μετάθεση
αποτελούσε μια αξιοκρατική υπηρεσιακή
μεταβολή για κάθε εκπαιδευτικό (υπάρχουν
σαφή μετρήσιμα κριτήρια, όπως μόρια
δυσμενών συνθηκών, μόρια προϋπηρεσίας, μόρια οικογενειακής κατάστασης) που
υπηρετούσε για αρκετά χρόνια σε μακρινές περιοχές με στόχο να αποκτήσει τα
αντικειμενικά μόρια και να μετατεθεί, έρχεται σήμερα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και με λογιστικές αποφάσεις στην ουσία καταργεί την μετάθεση για κάθε
εκπαιδευτικό.
* ο Φίλιππος Ευαγγέλου είναι Δάσκαλος,
Διδάκτωρ Παν/μίου Ιωαννίνων και
Αιρετός στο ΑΠΥΣΠΕ Ηπείρου με τη ΔΑΚΕ/ΠΕ