Πέμπτη 27 Ιουνίου 2019

👎“Καλά κρασιά”: Με ορίζοντα το 2037 οι επεκτάσεις της Ιόνιας Οδού ως Κακαβιά, η σύνδεση Φιλιππιάδας – Πρέβεζας κλπ στο Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών που παραδόθηκε

👉Ήταν όραμα, αλλά δεν έγινε πράξη!!! (Δείτε αναλυτικά όλο το σχέδιο και τους χάρτες)  
Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη η τελευταία συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής (STEERING COMMITTEE) για την εκπόνηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών (ΕΣΣΜ).  
Όπως προκύπτει οι επεκτάσεις της Ιόνιας Οδού ως Κακαβιά, η σύνδεση Φιλιππιάδας – Πρέβεζας κλπ είναι αρκετά μακριά, καθώς είναι με ορίζοντα το 2037!!! 
Στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε...
υπό την Προεδρία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Θάνου Βούρδα, παρουσιάστηκε το τελικό ΕΣΣΜ καθώς έχει ήδη αναρτηθεί και η έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Tο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών για την Ελλάδα είναι ένα συμβουλευτικό έργο που ανατέθηκε βάσει της «Συμφωνίας-Πλαισίου για τη στήριξη των δραστηριοτήτων Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) εντός και εκτός της ΕΕ των 28. Το Έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την ΕΤΕπ με την υποστήριξη της Υπηρεσίας Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ECStructural Reform Support Service).
Η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά, ο οδικός άξονας Ηγουμενίτσας- Σαγιάδας, η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα και η αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Πρέβεζας- Πάργας- Ηγουμενίτσας αποτελούν τις σημαντικότερες παρεμβάσεις στον τομέα των οδικών υποδομών που περιλαμβάνονται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών της χώρας. Το Σχέδιο το οποίο παραδόθηκε στο Υπουργείο Υποδομών έχει τελικό και ενδιάμεσο το 2027 καθώς εντοπίζει και αιτιολογεί τις απαραίτητες μελλοντικές πολιτικές και επενδύσεις σε όλο το φάσμα των υποδομών, δηλαδή των οδικών, των εναέριων, των θαλάσσιων και των σιδηροδρομικών.
Για την Ήπειρο πέρα των προαναφερόμενων οδικών έργων, προβλέπει την αναβάθμιση του αεροδρομίου Ιωαννίνων αλλά και την ολοκλήρωση ενός βασικού δικτύου εμπορευματικών κέντρων με αναφορά στην Ηγουμενίτσα και το λιμάνι.
Όπως αναφέρει σε σχετική δήλωσή του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, «η Ελλάδα αποκτά επιτέλους Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, αποκτά ολοκληρωμένο σχεδιασμό που υπηρετεί τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες της χώρας μας. Πλέον, όλες οι υποδομές που ωριμάζουν, χρηματοδοτούνται και υλοποιούνται στη χώρα, υπακούουν στις ανάγκες των πολιτών και όχι σε μικροπολιτικές και προσωπικές σκοπιμότητες». Επίσης, δεσμεύεται ότι «στη νέα περίοδο διακυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα, αμέσως μετά τις εκλογές, το ΕΣΣΜ θα κυρωθεί και από το Ελληνικό Κοινοβούλιο».
Το προτεινόμενο στο ΕΣΣΜ σενάριο (πέραν δηλαδή των παρεμβάσεων ύψους 7,5 δισ. ευρώ που έχουν ήδη προγραμματιστεί) περιλαμβάνει συνολικά για την χώρα 25 ήπια μέτρα (10 στις οδικές μεταφορές, 5 στις θαλάσσιες, 5 στην εφοδιαστική αλυσίδα, 4 στις σιδηροδρομικές μεταφορές και 1 στις εναέριες μεταφορές) καθώς και 41 μέτρα υποδομής (20 στις οδικές μεταφορές, 8 στις θαλάσσιες, 1 στην εφοδιαστική αλυσίδα, 9 στις σιδηροδρομικές μεταφορές και 3 στις εναέριες μεταφορές)
Το έργο, που διαθέτει ήδη εγκεκριμένη και ανηρτημένη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων για την αναδιάρθρωση της χώρας, υπό την οικονομική διαχείριση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Ως προς τη μεθοδολογία ανάπτυξης του ΕΣΣΜ, αρχικά έγινε αποτύπωση και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης. Ακολούθησαν ο προσδιορισμός και η αξιολόγηση μέτρων και βάσει αυτής αναπτύχθηκαν στρατηγικές και σενάρια. Τέλος, τα σενάρια αξιολογήθηκαν και επελέγη το βέλτιστο. Τα κριτήρια αξιολόγησης των σεναρίων ήταν η προκαταρκτική ανάλυσης Κόστους-Οφέλους και η πολυκριτηριακή ανάλυση με χρήση ποσοτικών και ποιοτικών κριτήριων.
Επισημαίνεται ότι για την εφαρμογή του Σχεδίου επιβάλλεται ολοκληρωμένη μελέτη σκοπιμότητας και ανάλυση εναλλακτικών λύσεων για κάθε μέτρο, προκειμένου να καθοριστούν λεπτομερώς τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά του και οι ακριβείς τεχνικές προδιαγραφές του.
Παράλληλα με το Εθνικό Σχέδιο δημιουργήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σύστημα παρακολούθησης της εφαρμογής του με βάση το μοντέλο στο οποίο στηρίχθηκε όλη η προεργασία των δύο ετών για την εκπόνησή του. Με τον τρόπο αυτό, θα γίνεται τεκμηριωμένη αποτύπωση της εξέλιξης εφαρμογής του σχεδίου, θα τεκμηριώνονται οι ανάγκες χρηματοδότησης Μελετών και Έργων και θα υπάρχουν μετρήσιμα στοιχεία αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας. Επίσης, εκπαιδεύτηκε προσωπικό του Υπουργείου προκειμένου να αποτελέσει την ομάδα παρακολούθησης του ΕΣΣΜ.

Δείτε ΚΛΙΚ ΕΔΩ τη συνοπτική παρουσίαση του σχεδίου