Σάββατο, 21 Ιουλίου 2018

Βαγ. Αργύρης: Σε καλό δρόμο το ελληνικό κρασί

Στα αποτελέσματα της πολιτικής εξωστρέφειας της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Οίνου, αναφέρθηκε ο επικεφαλής της οργάνωσης και πρόεδρος της συνεταιριστικής επιχείρησης ΖΟΙΝΟΣ, Βαγγέλης Αργύρης, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου το πρωί της Παρασκευής.
«Το ελληνικό κρασί κερδίζει μέρα με τη μέρα χώρο, χώρο που του αναλογεί επειδή είναι άκρως ανταγωνιστικό προϊόν» σημείωσε ο κ. Αργύρης ξεκινώντας τις δηλώσεις του.
Πριν από λίγες μέρες πραγματοποιήθηκε...
ταξίδι στην Αυστραλία, μια χώρα παραγωγό κρασιού. Την περιοχή μας εκπροσώπησαν δύο επιχειρήσεις: η ΖΟΙΝΟΣ και το Κτήμα Γκλίναβος. Ο κ. Αργύρης εκτίμησε πως η δουλειά που έχει γίνει ως τώρα με το στρατηγικό σχεδιασμό της αμπελουργίας, έχει σημαντικά αποτελέσματα.
H διάρθρωση του ταξιδιού ήταν τρισδιάστατη: είχε έναν εκπαιδευτικό στόχο, με μια παρουσία στο πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας, όπου βρήκαν μια Ελληνίδα καθηγήτρια οινοτουρισμού, με την προώθηση ποικιλιών ελληνικού κρασιού σε χονδρέμπορους και με την εκδήλωση οινοφιλίας, η οποία απευθύνονταν σε ένα ευρύ καταναλωτικό κοινό, για να δοκιμάσει τα ελληνικά κρασιά.
Στο πλαίσιο του επόμενου σχεδιασμού της Διεπαγγελματικής Οίνου, προβλέπεται η προώθηση του ελληνικού κρασιού στη Ηνωμένο Βασίλειο. Μετά τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο θεωρείται μετά το Brexit Τρίτη χώρα, οπότε αυτό επιτρέπει την αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων που διατίθεται για το σκοπό αυτό. Προβολή ευρωπαϊκών προϊόντων από την άλλη δε χρηματοδοτείται εντός της ΕΕ.
Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Αργύρης αναφέρθηκε στα διαθέσιμα κονδύλια για την προβολή του κρασιού και τη διαχείρισή τους.
Εν τω μεταξύ, ο κ. Αργύρης αναφέρθηκε στον πρώτο διαγωνισμό καινοτομίας στον αμπελοοινικό τομέα με το όνομα VitiVini LAB που διενεργεί αυτό τον καιρό η Διεπαγγελματική Αμπέλου και Οίνου, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδιασμού για την Αμπελουργία και ήδη, σε συνεργασία με την Aephoria.net.
Βασικός στόχος του διαγωνισμού είναι η ανάπτυξη και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του αμπελοοινικού τομέα. Η ανάπτυξη και η ανάδειξη καινοτόμων μεθόδων, προϊόντων και υπηρεσιών στα στάδια της καλλιέργειας της αμπέλου, της παραγωγής, της μεταποίησης, της τυποποίησης, της εμπορίας, της προβολής και προώθησης του οίνου και των λοιπών προϊόντων του αμπελοοινικού τομέα, θα ενισχύσουν την οικονομία του αμπελοοινικού τομέα, μέσω της εισαγωγής της γνώσης, της τεχνολογίας, της καινοτομίας και της εξωστρέφειας.