Τετάρτη 20 Ιουνίου 2018

Έτοιμο το Αστικό ΚΤΕΛ να λειτουργήσει το πρώτο πρατήριο φυσικού αερίου

Δύο είναι οι βασικοί στόχοι της εγκατάστασης και λειτουργίας του πρώτου πρατηρίου φυσικού αερίου κίνησης στα Ιωάννινα, στο αμαξοστάσιο του Αστικού ΚΤΕΛ.
Ο πρώτος είναι η επίτευξη του μεγαλύτερου στοιχήματος του Αστικού ΚΤΕΛ για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, συνδυάζοντας το περιβαλλοντικό με το οικονομικό όφελος και ο δεύτερος, η παροχή δυνατότητας στο...
σύνολο της τοπικής κοινωνίας, σε ιδιώτες και επαγγελματικούς φορείς, να χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο στην αυτοκίνηση.
Η εγκατάσταση του πρατηρίου τροφοδοσίας με μεταφερόμενες δεξαμενές φυσικού αερίου, αποτελεί εκτός από σημαντική εξέλιξη και ένα πιλοτικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται πρώτη φορά στη χώρα, σε συνεργασία του Αστικού ΚΤΕΛ με τη ΔΕΠΑ.
Στο αμαξοστάσιο του Αστικού ΚΤΕΛ έχει ολοκληρωθεί το 99% της τοποθέτησης δεξαμενών, αντλιών και ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και απομένουν κάποιες μικρές λεπτομέρειες για να ξεκινήσει και επίσημα η λειτουργία του πρατηρίου.
Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Στεφ. Μουστακλής, η μία από τις δύο αντλίες θα εξυπηρετεί τα οχήματα του ΚΤΕΛ και τα επαγγελματικά οχήματα και η δεύτερη τα Ι.Χ ιδιωτών που κινούνται χρησιμοποιώντας φυσικό αέριο κίνησης.
«Το φυσικό αέριο στα Ιωάννινα και την Ήπειρο είναι πλέον γεγονός και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που αυτό που ονειρευτήκαμε, σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε, έφτασε στο τέλος του. Όταν ξεκινήσαμε πριν από τρία χρόνια να μιλάμε για το φυσικό αέριο, πολλοί γέλασαν μαζί μας ή στην καλύτερη περίπτωση, δε μας πίστεψαν. Οι κόποι και οι προσπάθειές μας όμως ανταμείφθηκαν και είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στη λειτουργία του πρατηρίου, που θα είναι το πρώτο αυτή της μορφής, που θα λειτουργήσει στη χώρα, με προηγμένη τεχνολογία, που χρησιμοποιείται μόνο στο εξωτερικό», τόνισε αρχικά ο κ. Μουστακλής.
Το πρατήριο τροφοδοσίας φυσικού αερίου (CNG) αποτελεί μέρος του έργου «Πρατήρια φυσικού αερίου κατά μήκος του «Ανατολικού Μεσογειακού Διαδρόμου», που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη».
Ανανέωση του στόλου
Το Αστικό ΚΤΕΛ έχει ήδη προμηθευτεί δύο λεωφορεία που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο και στις προθέσεις της εταιρείας είναι η αγορά και άλλων οχημάτων, ώστε σταδιακά ο στόλος να αντικατασταθεί με οχήματα που θα κινούνται μόνο με φυσικό αέριο.
Υπάρχει ωστόσο ήδη αυξημένο ενδιαφέρον και ζήτηση και από επαγγελματίες της περιοχής και ιδιώτες, που απευθύνονται στο ΚΤΕΛ για να πληροφορηθούν πότε θα ξεκινήσει η λειτουργία του πρατηρίου.
«Είναι πολύ μεγάλο το ενδιαφέρον και πολλές οι ερωτήσεις που δεχόμαστε για το πότε θα ξεκινήσουμε. Ενδιαφέρον υπάρχει από επαγγελματικές εταιρείες και κλάδους αλλά και από ιδιώτες, που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο στα οχήματά τους. Νομίζουμε όμως, ότι θα πρέπει να το εξετάσουν και οι φορείς του δημοσίου και της αυτοδιοίκησης, όπως οι δήμοι, που μπορούν να ανανεώσουν το στόλο των οχημάτων τους, με αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν το πιο φιλικό καύσιμο στο περιβάλλον», πρόσθεσε ο κ. Μουστακλής.
Δημιουργία τοπικού δικτύου
Με τη συζήτηση για τη σύνδεση της Ηπείρου και των Ιωαννίνων με το φυσικό αέριο, να βρίσκεται ξανά στο προσκήνιο, ο κ. Μουστακλής ρωτήθηκε αν είναι εφικτή η δημιουργία ενός μικρού τοπικού δικτύου αγωγών, που θα μπορεί στο μέλλον να εξυπηρετεί τις ανάγκες του Πανεπιστημίου ή του ΠΓΝΙ, με φυσικό αέριο. «Εμείς παρακολουθούμε τις συζητήσεις και το δημόσιο διάλογο και είμαστε έτοιμοι και να προσφέρουμε και να συνεργαστούμε. Προφανώς και μας ενδιαφέρει να επεκταθεί η χρήση του φυσικού αερίου σε όσο γίνεται μεγαλύτερο βαθμό στην περιοχή μας», ανέφερε.
Συνδυασμένο δίκτυο
Στο πλαίσιο υλοποίησης των δράσεών της για την περαιτέρω διείσδυση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση, η ΔΕΠΑ προτίθεται να επεκτείνει το δίκτυο των πρατηρίων φυσικού αερίου και επί των αγωγών του δικτύου, αλλά και με τις μεταφερόμενες δεξαμενές, όπως στην περίπτωση των Ιωαννίνων.
Τα πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου, τόσο τα περιβαλλοντικά όσο και τα οικονομικά, αναγνωρίζονται σε παγκόσμια κλίμακα. Τα αυτοκίνητα που παγκοσμίως κινούνται με φυσικό αέριο, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις, φτάνουν τα 11,5 εκατομμύρια, ενώ στην Ευρώπη κυκλοφορούν πάνω από 1,5 εκατομμύρια οχήματα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση συνιστά στις κυβερνήσεις την θέσπιση κινήτρων για την υιοθέτηση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση, με στόχο τον περιορισμό της εξάρτησης από το πετρέλαιο και την προστασία του περιβάλλοντος.
Πρατήρια λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης με κινητήρα φυσικού αερίου ή διπλού καυσίμου λειτουργούν στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη, στη Λάρισα, στη Λαμία και στο Βόλο. 
πηγή: epirusonline