Τρίτη, 16 Ιανουαρίου 2018

Τέλη Απριλίου stop στο “πλην Μετσοβιτών” στα διόδια της Εγνατίας! Διπλασιάζονται από 3 λεπτά το km στα 6 λεπτά!!!

Παράταση δύο εβδομάδων για την παραχώρηση της Εγνατίας από το ΤΑΙΠΕΔ
Παράταση δύο εβδομάδων αναμένεται να δώσει το ΤΑΙΠΕΔ στην υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, σύμφωνα με πληροφορίες. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η παράταση θα δοθεί κατόπιν αιτήματος εταιρειών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την παραχώρηση του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας.
Παράλληλα, έως τα τέλη Απριλίου  αναμένεται να καταργηθεί η απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη για δωρεάν διέλευση από τα διόδια. Συγκεκριμένα έως τα τέλη Απριλίου...
αναμένεται κοινή υπουργική απόφαση των κυρίων Τσακαλώτου και Σπίρτζη με την οποία θα καθορίζεται η νέα τιμολογιακή πολιτική σε ό,τι αφορά το αντίτιμο των διοδίων.

Η χρέωση στην Εγνατία Οδό είναι σήμερα χαμηλότερη συγκριτικά με τους υπόλοιπους οδικούς άξονες που λειτουργούν υπό καθεστώς παραχώρησης, καθώς ανέρχεται σε 3 λεπτά το χιλιόμετρο. Με την ΚΥΑ Τσακαλώτου Σπίρτζη, η χρέωση σχεδόν διπλασιάζεται και θα φθάσει κοντά στα 6 λεπτά ανά χιλιόμετρο, όσο είναι δηλαδή στις υπόλοιπες παραχωρήσεις.

Η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου, μήκους 670 χλμ., σε ιδιώτες για χρονικό διάστημα 30 με 40 ετών, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον εγχώριων και ξένων κατασκευαστικών εταιρειών, σχημάτων με τεχνογνωσία στη διαχείριση και λειτουργία οδικών αξόνων, αλλά και επενδυτικών κεφαλαίων του εξωτερικού.

Στο ΤΑΙΠΕΔ ευελπιστούν πως είναι εφικτό η διαγωνιστική διαδικασία και οι απαραίτητες εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν, το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή να έχουν ολοκληρωθεί έως τα τέλη του έτους. Εαν αυτό συμβεί, θα συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη του στόχου για έσοδα ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις μέσα στο 2018.

Την ίδια χρονική περίοδο (έως τα τέλη Απριλίου ) αναμένεται να καταργηθεί η απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη για δωρεάν διέλευση ανέργων και κατοίκων περιφερειακών ενοτήτων από τα διόδια. Ο υπουργός Yποδομών έλαβε την απόφαση αυτή μονομερώς, αιφνιδιάζοντας το ΤΑΙΠΕΔ ενώ η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση του δρόμου ήταν σε εξέλιξη.

Εκτός από το εφάπαξ τίμημα, είναι πιθανό το ενδεχόμενο το σχήμα που θα αναλάβει τη λειτουργία του δρόμου για τα επόμενα 30 με 40 έτη, να αποδίδει στο δημόσιο και μέρος από τα έσοδα των διοδίων. Πηγές με άριστη γνώση της διαδικασίας τονίζουν στον ΣΚΑΪ πως στον καθορισμό του εφάπαξ τιμήματος δεν αποκλείεται να ληφθούν υπόψη και πιθανοί κίνδυνοι σε ό,τι αφορά την είσπραξη των διοδίων.


πηγή: skai.gr