Σάββατο, 22 Απριλίου 2017

Δωρεά 143 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Βαθιά «ανάσα» θα πάρει έως το τέλος του έτους το ΕΚΑΒ με την ενίσχυση του στόλου του με 143 σύγχρονα ασθενοφόρα οχήματα, δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ). Το Ίδρυμα θα καλύψει με τη δωρεά του συνολικού ύψους 14 εκατομμυρίων ευρώ και τα έξοδα συντήρησης των οχημάτων για οκτώ χρόνια, καθώς και την ψηφιακή αναβάθμιση του επιχειρησιακού κέντρου του ΕΚΑΒ Αθήνας.
Αναλυτικά, η δωρεά του ΙΣΝ...
αφορά στην προμήθεια 65 συμβατικών ασθενοφόρων, 22 κινητών ιατρικών μονάδων, 26 ασθενοφόρων 4Χ4 και 30 οχημάτων μικρού όγκου.  Σύμφωνα με την «Καθημερινή» με τα οχήματα αυτά θα εκσυγχρονιστεί το 22% του συνολικού στόλου του ΕΚΑΒ που αποτελείται σήμερα από 650 ασθενοφόρα και κινητές μονάδες, γηρασμένα στην πλειονότητά τους. Τα οχήματα θα στελεχώσουν κατά προτεραιότητα τις περιφέρειες στις οποίες δεν τελεσφόρησε ο μεγάλος διαγωνισμός για την αγορά ασθενοφόρων από το προηγούμενο ΕΣΠΑ. Μεταξύ αυτών και η Αθήνα, όπου το 84% του στόλου των ασθενοφόρων είναι ηλικίας άνω των 10-15 ετών.

Σύμφωνα με τον διοικητικό διευθυντή του ΙΣΝ Γιάννη Ζερβάκη, σχεδόν τα μισά οχήματα αναμένεται να παραληφθούν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και τα υπόλοιπα εντός του Νοεμβρίου, δηλαδή ένα χρόνο από την απόφαση του Ιδρύματος να προχωρήσει σε αυτή τη δωρεά, στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Ενάντια στην Κρίση. Κατά τη χθεσινή παρουσίαση της δωρεάς, ο κ. Ζερβάκης έκανε ειδική αναφορά στην ταχύτητα με την οποία ανταποκρίθηκε το ΕΚΑΒ, σημειώνοντας ότι είναι μία από τις λίγες συνεργασίες που είχε το Ιδρυμα με το Δημόσιο, που έγιναν όλα τόσο γρήγορα και ομαλά. Σημειώνεται ότι εξ αρχής το ίδρυμα ανέλαβε τη διαδικασία λήψης προσφορών και την οικονομική τους αξιολόγηση και το ΕΚΑΒ την τεχνική αξιολόγηση.

Ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ Κωνσταντίνος Καρακατσιανόπουλος εστίασε στην ψηφιακή αναβάθμιση του τηλεφωνικού κέντρου του ΕΚΑΒ, την οποία χαρακτήρισε στρατηγικής σημασίας. Σήμερα το τηλεφωνικό κέντρο της Αθήνας δέχεται περισσότερες από 1.700.000 κλήσεις ετησίως τις οποίες και διαχειρίζεται... χειρόγραφα. Οπως ανέφερε ο κ. Καρακατσιανόπουλος, «κατά τη βραδινή βάρδια, ο κάθε τηλεφωνητής θα δεχθεί κατά μέσον όρο 48 περιστατικά, τα οποία πρέπει να αποτυπώσει χειρόγραφα σε 48 καρτέλες. Θα σηκωθεί 48 φορές για να πάει την καρτέλα στον ασυρματιστή που θα μεταφέρει το αίτημα στο ασθενοφόρο. Εάν υπολογίσουμε ότι η διαδικασία για κάθε περιστατικό διαρκεί δύο λεπτά, μιλάμε για 96 λεπτά χαμένου χρόνου».


Ηλεκτρονική διαχείριση
Η αναβάθμιση του επιχειρησιακού κέντρου περιλαμβάνει την ηλεκτρονική διαχείριση των περιστατικών και την εφαρμογή τηλεματικής παρακολούθησης των 200 ασθενοφόρων οχημάτων της Αττικής, παρέχοντας τη δυνατότητα βελτίωσης του χρόνου ανταπόκρισης κατά 25%. Από την ηλεκτρονική διαχείριση των περιστατικών το ΕΚΑΒ θα αντλεί στοιχεία για αναδιάταξη του στόλου στα σημεία όπου υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη.
Στην παρουσίαση βρέθηκε και ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης, ο οποίος ευχαρίστησε το ΙΣΝ για τη στήριξη στο ΕΚΑΒ, τονίζοντας ότι μεγάλο μέρος του στόλου χρειάζεται αντικατάσταση. «Η τελευταία αγορά έγινε το 2014 σε εξαιρετικά υψηλές τιμές, τότε που γίνονταν τα μεγάλα γλέντια», ανέφερε. Απευθυνόμενος στο Ιδρυμα, τόνισε ότι «είστε εκπρόσωποι της αστικής τάξης της χώρας που γυρνάει ένα μέρος των κερδών της στην κοινωνία, μέσα από την ενίσχυση των δημόσιων υποδομών», εκφράζοντας την ελπίδα ότι η πράξη αυτή θα βρει μιμητές.