Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016

Τη χρηματοδότηση προς το παρόν μόνο της τεχνικής βοήθειας για ενεργειακά έργα εξασφάλισε από την ΕΤΕπ η Περιφέρεια Ηπείρου

Μένει να εξασφαλιστεί και η χρηματοδότηση των έργων αφού μπορεί να εξοικονόμηθούν ενεργειακοί πόροι 5,2 εκατ € ετησίως με αναμενόμενη μείωση 25.000 τόν. ρύπων CO2 /έτος
Την επιχορήγηση σε ποσοστό χρηματοδότησης 100% της τεχνικής βοήθειας προς το παρόν για την υλοποίηση σημαντικών ενεργειακών δράσεων στην Ήπειρο, στο πλαίσιο των αναπτυξιακών πρωτοβουλιών και εξωστρεφούς λειτουργίας της Περιφέρειας Ηπείρου ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕτΕπ).
Η πρώτη φάση που εγκρίθηκε σήμερα αφορά μόνο την Τεχνική υποστήριξη για τον περαιτέρω σχεδιασμό και...
προετοιμασία των έργων.
Την ικανοποίησή του για την θετική  έκβαση της όλης προσπάθειας,  εκφράζει με δήλωσή του ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, υπογραμμίζοντας τα εξής: «Η Περιφέρεια Ηπείρου πρωτοπορεί,  αγωνίζεται  και προσπαθεί, ώστε εκτός από τα έργα του ΕΣΠΑ (του οποίου οι εντάξεις μέχρι σήμερα έχουν φθάσει στο 40%),  να αξιοποιήσει κάθε   ευκαιρία και ευρωπαϊκό πρόγραμμα, καθώς και τις δυνατότητες που υπάρχουν μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Με συστηματική, επίπονη και εξειδικευμένη εργασία, έχει φέρει στο στάδιο υλοποίησης ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, με επιπλέον πόρους από το ΕΣΠΑ, μέσα από το οποίο θα λυθούν  ζητήματα της Ηπείρου στον ενεργειακό τομέα»
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και σ’ ένα δυσμενές διεθνές περιβάλλον για την Ελλάδα, η Περιφέρεια Ηπείρου και ειδικότερα η Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος & Υποδομών της συντονίστριας Αντιπεριφέρειας, επιτυγχάνει για πρώτη φορά για τα Ελληνικά δρώμενα την συνεργασία με την ΕτΕπ στον Τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, συνολικής αξίας 54 εκατ. Ευρώ.
«Η Περιφερειακή Αρχή της Ηπείρου αισθάνεται υπερήφανη, γιατί εξακολουθεί να καταλαμβάνει θέση αξιότιμου και αξιόπιστου συνεργάτη και εταίρου στα πλέον αυστηρά στην κρίση και απαρέγκλιτα συντασσόμενα και εναρμονισμένα στην τήρηση των προδιαγραφών, προϋποθέσεων και εκπλήρωσης διαχειριστικών όρων, χρηματοδοτικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όμως, με την ευκαιρία της παρούσης, είναι αναγκαίο να υπενθυμιστεί στα όργανα της Κεντρικής Διοίκησης του Ελληνικού Κράτους, και όσον αφορά τις εκκρεμότητες που τηρούν σε "ανώφελη διοικητική ωρίμανση", ότι οι Ηπειρώτες Πολίτες πρέπει να μην αντιμετωπίζονται ως υποτελείς υπήκοοι, αλλά ως πολίτες δικαιούμενοι μιας δίκαιας συμπεριφοράς και ανταπόκρισης» σημειώνει η Αντιπεριφερειάρχης Τατιάνα Καλογιάννη, επικεφαλής υπεύθυνη της υποβολής του φακέλου χρηματοδότησης, διαχείρισης και υλοποίησης του έργου.

Ποια έργα αφορά
Η πρώτη φάση που εγκρίθηκε σήμερα αφορά την Τεχνική υποστήριξη για τον περαιτέρω σχεδιασμό και προετοιμασία των έργων που αφορούν:
•Την πλήρη αντικατάσταση με τον πλέον σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, του ηλεκτροφωτισμού ολόκληρου του οδικού δικτύου της Περιφέρειας, 
•Την μετατροπή του αστικού φωτισμού της Πρέβεζας, Ηγουμενίτσας και Άρτας σε ένα σύγχρονης διαχείρισης δίκτυο ηλεκτροφωτισμού. 
•την αντικατάσταση με νέες σύγχρονες τεχνολογίες, όλων των μέχρι σήμερα εφαρμοζόμενων συστημάτων που εξυπηρετούν τη κάλυψη των ενεργειακών αναγκών σε κτίρια εγκατάστασης Δημοτικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων Δημοτικών κολυμβητηρίων, Διοικητηρίων, χώρων κοινωνικής Πρόνοιας , κ.α. 
•Την προδιαγραφή και ένταξη του Φυσικού Αερίου ως πρωτεύοντος ενεργειακού πόρου για την εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης του Πολίτη. 
•Αναβάθμιση της λιμναίας συγκοινωνίας των Ιωαννίνων με σύγχρονες ηλεκτροκίνητες δομές πλοιαρίων, με παράλληλο εκσυγχρονισμό των σταθμών μετεπιβίβασης (προβλήτες, κτλ)
Σύμφωνα με την κ. Καλογιάννη, οι εγκριθείσες δράσεις αυτές εκτιμάται ότι θα υλοποιηθούν μέχρι 31.12.2018. Ο σχεδιασμός προβλέπει την βελτίωση στον πλέον σύγχρονο τεχνικά βαθμό της οδικής ασφάλειας σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο της Ηπείρου. Ακόμη προβλέπεται ο λειτουργικός και αισθητικός εκσυγχρονισμός του αστικού δικτύου ηλεκτροφωτισμού πόλεων της Ηγουμενίτσας, Άρτας και Πρεβέζης. Στις προδιαγραφές του σχεδιασμού.  Η αναμενόμενη μείωση ρύπων ανέρχεται σε 25.000 τόνους CO2 /έτος. Τέλος, η πόλη των Ιωαννίνων αποκτά ένα σύγχρονο ηλεκτροκίνητο πλωτό στόλο για τις ανάγκες της λιμναίας συγκοινωνίας στην Παμβώτιδα, προς όφελος των επιχειρηματιών, των πολιτών και των επισκεπτών της.
Το έργο αυτό είναι το πρώτο και μοναδικό μέχρι σήμερα, που εγκρίνεται και θα υλοποιηθεί σε Ελληνική Περιφέρεια, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι όλοι οι πόροι, οι χρηματοδοτήσεις και το σύνολο των αξιολογήσεων και εγκρίσεων προέρχονται εκτός Ελλάδας.